"אנחנו כאן כדי לנתח דוחות ולדעת להציע על פיהם את הפתרון המימוני הנכון ביותר עבור העסק"

בית הדפוס של אלי ביפו היה ביזנס טוב. 40 שנה של יציבות, עם עובדים ותיקים, לקוחות קבועים וספקים שמכירים גם את המשפחה.

יום אחד, ללא התראה מוקדמת, חזרו לו 10 שיקים. זה קרה כי אחד הלקוחות הגדולים התעכב עם תשלום, אלי ביקש מהבנק דחייה, אבל זו נפלה איכשהו בין הכיסאות (אולי סתם כי הגיע סופ"ש או משהו כזה). ביום ראשון הוא קיבל פקס לצמצום חד צדדי של המסגרת. וכך, מעסק מוערך וטוב הפך בית הדפוס להיות חברה מוגבלת.

המשמעות היא אחת: ירידה תלולה במדרון.

גם עסקים יציבים ורווחיים נקלעים לקשיים תזרימיים

בתי עסק בישראל יודעים זאת היטב: להפוך להיות מוגבל או אפילו צק אחד שחזר אכ"מ זהו מחסום שכמעט בלתי אפשרי להיחלץ ממנו. וזה לא משנה אם זה כתוצאה מהתנהלות כספית לקויה או שזה בכלל לא באשמתך כאיש עסקים מנוסה שרק דחו לו העברה כספית. כך או כך, גם עסקים יציבים ורווחיים נקלעים לקשיים תזרימיים.

אם היה מגיע אלינו בזמן - העסק לא היה נופל

שלום למשה דטל, מנהל לקוחות באמפא קפיטל. למה לעסקים זה עדיין לא מובן מאליו?"כי אנשים ממשיכים את מה שהורגלו אליו במשך שנים רבות: לעבוד מול הבנק. זה נכון והכרחי, כמובן, רק שלא לוקחים בחשבון שיש היום אפשרויות רבות נוספות שעונות על צרכים של עסק שהבנק לא יודע לענות עליהם. לא רק חריגה מהמסגרת. גם התפיסה הזו של 'יש כסף תקנה, אין כסף אל תקנה', היא מיושנת, לא נכונה ומונעת מחברות להתפתח". "אנחנו לא יועצים פיננסיים. יש כאלה הרבה והם עושים את עבודתם נאמנה. אנחנו כאן כדי לנתח דוחות ולדעת להציע על פיהם את הפתרון המימוני הנכון ביותר עבור העסק – בין אם מתוך כוונה להתפתח ובין אם כדי לשמור על מסגרת האשראי בבנק פנויה. זו העבודה שלנו ובשביל זה אנחנו כאן. ראינו כבר הכל ואנחנו יודעים – וגם אלי יודע – שאם הוא היה מגיע אלינו בזמן – העסק לא היה נופל".

איזה פתרונות ניתן היה להציע במקרה הזה, למשל?

"יש הרבה דרכים: לנכות שיקים במקום להפקיד למשמרת בבנק ; לקבל מימון על המכונות בעסק – ואגב, אנחנו היחידים בארץ שנותנים מימון על ציוד משומש ; לעשות ניכיון שיקים עצמיים – מה שנקרא מימון הון חוזר או מימון רכש, המייצר מסגרת אשראי חוץ בנקאית מתגלגלת ויש כאן עוד הרבה מאד פתרונות מימון יצירתיים. תתפלאו כמה.

דבר אחד בטוח למדתי מכל השנים פה: עסק צריך תמיד שיהיה לו מרווח ביטחון, שהמסגרת הבנקאית תהיה פנויה".

זה נכון, אגב, לא רק על מנת להימנע מקשיים תזרימיים. זה נכון אף יותר כדי לצמוח:

"יש לנו הרבה לקוחות כאלה" ממשיך דטל, "יבואנים שנפלה לידיהם הזדמנות לרכוש כמה קונטיינרים בהנחה משמעותית ; יבואן שגילה שאם יקנה מהספק שלו במזומן יקבל הנחה משמעותית כל כך, שמשתלם לו לקחת בקביעות הלוואה לשם כך ויש עוד הרבה דוגמאות. ה-WINWIN ברור לא?  גם עלות הכסף שלנו הייתה נמוכה, הוא גם קיבל את ההנחה וגם הרוויח מסגרת פנויה לגמרי כי כל המהלך הזה היה חוץ בנקאי".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

תזרים המזומנים הוא החמצן של כל עסק. אנחנו כאן כדי שתוכל לנשום בשקט. לקבלת הצעה או ייעוץ לאשראי חוץ בנקאי השאר פרטים ונדאג שיחזרו אליך בהקדם

קרא עוד

נגישות