"ברור שמוסר התשלומים כאן פוגע בעסקים לפעמים. צריך להיות חכם ולפעול בזמן".

תוכן שיווקי

כשמשהו זקוק לחקיקה, זה בדרך כלל אומר שיש בעיה, או לפחות שיש משהו משמעותי שצריך להסדיר. ואכן, חוק מוסר תשלומים לספקים יצא לדרך לפני כשנתיים מתוך מטרה ברורה: לשפר את מוסר התשלומים (הירוד) בארץ.

ואולם עדיין, למרות זאת, חלק לא מבוטל כלל של בתי עסק בישראל נסגר בשל מוסר תשלומים לקוי. למעשה, על כל 10 עסקים שנפתחו בישראל במהלך השנה, 9 נסגרו.

נתוני חברת המידע העסקי CofaceBdi מלמדים כי ב- 2018, מספר העסקים שנסגרו רשם עלייה של כ- 3% בהשוואה לאשתקד והגיע לשיא של 44.5 אלף.

אמנם נכון, לא כולם נסגרים כתוצאה ישירה מהיעדר מוסר תשלומים, אבל רבים מהם בהחלט כן, שכן הפועל היוצא המידי של מוסר תשלומים לקוי הוא בעיות תזרים וקשיים במימון ביניים.

חוק מוסר התשלומים

על פי החוק, משרדי הממשלה, רשויות המדינה, רשויות מקומיות וגופים ציבוריים אחרים כמו אוניברסיטאות או מפעל הפיס יהיו חייבים לשלם לספקים תוך 45 יום מסוף החודש שבו הוגש החשבון לתשלום. החוק כולל הקלות מסוימות לרשויות המקומיות ולמערכת הביטחון, וכן הקלות לגבי תשלום לעסקים בענף הבנייה.

גם את המגזר הפרטי מחייב החוק לתנאי תשלום של שוטף פלוס 45, אך מאפשר לצדדים להידבר בנושא.

לדאוג לתזרים מזומנים מספק כל הזמן!

"אכן, על אף החוק – שכוונתו טובה – מוסר התשלומים פה עדיין גרוע", אומר גיל מויאל, סמנכ"ל כספים באמפא קפיטל. "המשמעות היא שבעלי עסקים צריכים להיערך עם תזרים מספק לקשיים שיבואו, ועדיף מבעוד מועד. עסק צריך כל הזמן לגשר בין הכסף שהיה צריך להתקבל ובין המועד שהוא מתקבל אותו בפועל".

אשראי חוץ בנקאי: הדרך להתנהלות פיננסית נכונה

היום, אחת הדרכים הנפוצות להתנהלות פיננסית נכונה של עסק היא התקשרות עם חברת אשראי חוץ בנקאי.

מלבד מסגרת אשראי בנקאי פנויה, חבירה לחברת אשראי חוץ בנקאי מביאה איתה יתרון משמעותי נוסף: יצירתיות.

מויאל: "אנחנו חיים במציאות שבה עסקים חייבים יצירתיות פיננסית. היתרון שלנו על איש אשראי בבנק הוא שאנחנו מכירים את ניהול העסק ממקום אמיתי של ניהול העסק – גם אנחנו מנהלים כזה – ולא ממקום של ניהול אשראי.

"בבנק אתה פוגש מנהל אשראי. פה אתה פוגש מנכ"ל של חברה שיושב עם לקוחות על בסיס אישי ובעצמו מנהל עסק – כך שהוא מכיר מקרוב את כל ההתמודדויות של בעל עסק בישראל. אנחנו לא בנק, וזה בדיוק היתרון שלנו".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

לקבלת ייעוץ או הצעה לפתרון אשראי חוץ בנקאי השאר פרטים ויחזרו אליך בהקדם!

קרא עוד

נגישות