זו לא משכנתא: למה מתכוונים כשאומרים מימון עסקאות נדל"ן

מימון נדלן = הלוואה כנגד שעבוד נדל"ן. ולא, זוהי אינה משכנתא. כשאנשים אומרים משכנתא הם מתכוונים להלוואת משכנתא  לאדם פרטי לצורך רכישת נדל"ן – חנות, מגרש או בית – שהטווח שלה הוא ארוך ברוב המקרים, כלומר  10-30 שנה. משכנתא היא התהליך המשפטי בעסקה, לפיו הלקוח רושם משכנתא לטובת הגוף המממן.

מימון נדל"ן, לעומת זאת, הוא עניין אחר לגמרי וניתן בהחלט לאפיינו בכך שהוא לרוב מגיע מהמטרה. 

מימון נדל"ן כהלוואה לרכישת נדל"ן מניב, גיוס הון חוזר ועוד

  • אם המטרה היא רכישת נדל"ן מניב או ביצוע פרויקט יזמות נדל"ן', למשל (יחידות דיור, יזמות תמ"א 38/2, משרדים, מבנה תעשייתי וכו'), אז הלווה מביא את הנכס הנרכש כבטוחה. במקרה כזה, ההלוואה שתתקבל מאמפא קפיטל יכולה להיות הלוואה לטווח בינוני של עד 5 שנים.
  • אם המטרה היא גיוס הון חוזר לעסק לצורך מתן אשראי ללקוחות, רכישת קווי יצור, רכישת מלאי וכו' וללווה יש נכס שניתן לשעבדו כבטוחה להעמדת אשראי, הוא יוכל לקבל אשראי לתקופה של עד 60 חודשים. זאת, ביצירתיות שתתאים לצרכיו מבחינת הפירעונות: קרן וריבית, תשלומי ריבית בלבד או בלון. היתרון של מסלול זה הוא ביכולת למנף נכסים באחוזי מימון גבוהים.
  • אם המטרה היא מימון לצורך הקמת הנכס, תינתן הלוואה עד גמר הבניה.

איך מקבלים הלוואת מימון נדל"ן, שלב אחרי שלב:

  1. נבחנת סולבנטיות הלקוח – בחברות המידע העסקי כמו גם הפורטפוליו – הניסיון הביצועי שלו. בעל מפעל פלסטיק עם ניסיון מקצועי של 25 שנה שונה מעמיתו עם ניסיון של חצי שנה. באופן דומה, קבלן או יזם שזו עסקה ראשונה שלו יזכה להתייחסות שונה מאשר יזם שזו עסקה חמישית עבורו.
  2. נבדקים מאזנים – דוחות כספיים מהם נגזר חוסנו הפיננסי של היזם.
  3. נבדקת הבטוחה – בתהליך שמאות מסודר המציף את הסטטוס של הנכס מהיבטים תכנוניים ומשפטיים, ומולה נבחנת כדאיות העסקה עצמה, במקרה של יזמות נדל"ן: מה תהיה שורת הרווח בסוף הדרך (דוח אפס) ומהן כריות הביטחון.
  4. ברגע שמתקבלים הנתונים ויש GO, ההלוואה יכולה לצאת לפועל בטווח שבין שבוע למספר שבועות מועט.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

גם אתה יכול לבחון אפשרות למימון עסקת הנדל"ן שלך. השאר לנו פרטים ויחזרו אליך בהקדם!

קרא עוד

נגישות