"כשאתה לוקח הלוואה מחברה שמבינה בעסקים זה, זה יכול לעשות את כל ההבדל"

"לפעמים זה כדי להקדים תשלום תמורת הנחת מזומן ; לפעמים כדי לגשר בין מכירה ללקוח ועד לתשלום בפועל (תאריך פירעון השיק) ; לקחתי פעם הלוואה כדי לרכוש מטבע חוץ מבעוד מועד כדי להבטיח שער ; ויצא לי גם לקחת הלוואה כדי לתת ערבות בנקאית עד להשלמת תנאי העסקה.

חסר למה? יש כל כך הרבה סיבות לקחת הלוואת גישור. החוכמה היא, אני חושב, לדעת לקחת אותה בזמן ולבחור את ההלוואה הנכונה ביותר למטרה. מבחינתי זה ברור:  כשאתה לוקח הלוואה מחברה שמבינה בעסקים זה יכול לעשות את כל ההבדל".

זה היה שלומי חסון, בעלים (מזה 12 שנה) של מפעל לעיבוד שבבים.

חסון הוא לקוח ותיק של אמפא קפיטל וזו הייתה תשובתו לשאלתנו מה הוא מקבל מהחברה, מעבר למימון כמובן.

פתרונות מימון לעסקים הם עסק יצירתי

"אני חושב שמעבר לפתרונות יצירתיים – הלקוחות שלנו בעיקר מישהו להתייעץ אתו", מסביר גיל מויאל, סמנכ"ל כספים באמפא קפיטל. "אנשי עסקים הם זאבים מאד בודדים לפעמים, ובתהליך קבלת ההחלטות זה תמיד טוב שיש עם מי לדבר. יש לנו כבר כל כך הרבה ניסיון עם חברות במשק הישראלי – מכל התחומים כמעט – ומדובר במאות עסקים שאנחנו מלווים בימים הטובים והפחות טובים שלהם. ראינו כבר הכל ולכן יש לנו את כל הניסיון העסקי שצריך".

ייעוץ עסקי?

"לא. אנחנו לא יועצים עסקיים, בוודאי לא במובן המקובל של המושג, אבל אנחנו כן יודעים לבנות את העסקאות כך שיתאימו ללקוח וישרתו אותו בצורה הטובה ביותר. גם קורה, ואפילו לא מעט, שלקוח מגיע עם רעיון אחד ויוצא עם פתרון מימוני אחר לגמרי. כל העניין הוא שבעל עסק שנכנס לפה, יקבל את ההתייחסות הייחודית לעסק שלו מול הצרכים המסוימים שלו".

כלומר לקוחות של שנים…

"בוודאי. יש עסקים שמגיעים לפה עם קושי מסוים, מקבלים את המימון לו הם נזקקו, בונים את עצמם, מתיישרים בתזרים וממשיכים בדרכם. לרוב, אגב, גם הם שומרים אתנו על קשר. כך או כך, הרוב המכריע של הלקוחות שלנו הם לקוחות חוזרים שנמצאים אתנו לאורך שנים".

"עסקים שיושבים על הגדר נשארים מאחור"

משה דטל, מנהל לקוחות באמפא קפיטל כבר 25 שנה מצטרף לשיחה. יש לו קרוב ל-2,000 (!) לקוחות, כך שכן, הוא בדיוק אחד מאלה שראו וחוו כמעט הכל.

"למרות ששוק האשראי החוץ בנקאי רק הולך וגדל, עדיין יש לא מעט אנשי עסקים שממשיכים להתנהל מול הבנק בלבד. אין ספק שהבנק חייב להיות בתמונה, אבל לא רק. לצערי, לא מספיק עסקים לוקחים בחשבון שיש היום אפשרויות רבות נוספות שעונות על צרכי העסק ושהבנק לא יודע לענות עליהם. התפיסה הזו של 'יש כסף תקנה, אין כסף אל תקנה', למשל, היא מיושנת, לא נכונה ומונעת מחברות להתפתח".

"אנחנו חברה עם סל פתרונות המימון היצירתי ביותר שקיים. כל כך הרבה פעמים פנו אלי לקוחות בבקשה לאשראי מסוג אחד, ויצאו מכאן עם פתרון אחר לגמרי, כזה שלא חשבו עליו בכלל אבל שנתן להם מענה מדויק יותר.

דבר אחד אני יודע בוודאות: עסקים שנשארים על הגדר – נשארים מאחור. הדרך לצמוח היא אחת: פשוט לצמוח. אגב, אם העסקה היא בנקאית באופייה אז זה גם מה שנמליץ ללקוח לעשות, אפילו אם הוא בא לקבל את המימון מאתנו. אין ספק שיש דברים שבשבילם הבנק הוא הפתרון הנכון יותר, רק חשוב לזכור שגם ההיפך נכון".

 

עם המימון הנכון לעסקה הנוכחית - גם הדרך לעסקה הבאה קצרה

והנה גם סיפור לקינוח: ג', יזם נדל"ן פנה לבנק שלו על מנת להגדיל את המימון לקרקע ששוויה 20 מיליון ש"ח. הבנק סירב ונתן רק 9 מיליון ש"ח. פנה הלקוח לאמפא קפיטל וקיבל מימון של 13 מיליון ש"ח. בדיוק מה שהיה זקוק לו.

חלפה שנה וכעת, על אותה קרקע בדיוק, הבנק מוכן לתת לו מימון של 16 מיליון ש"ח. והוא? הוא כבר מקדם את הפרויקט הבא שלו: בניית מלון בתל אביב.

בשורה התחתונה: כן, חברת אשראי חוץ בנקאי בהחלט יכולה להיות השותפה העיקרית לקיום עסקה. ברוב המקרים מדובר בסל פתרונות יצירתי במיוחד. אל תוותרו על בחינה מעמיקה שלו.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

בעסקים, פתרון אשראי נכון יכול לעשות את כל ההבדל. לייעוץ או לקבלת הצעה לפתרון אשראי השאר פרטים ונדאג שיחזרו אליך בהקדם

קרא עוד

נגישות