מימון ציוד כמנוף צמיחה לעסק

"המכונה התחילה להחזיר את עצמה כבר מהחודש הראשון"

"לפני כ-7 שנים פנה אלי לקוח שיש לו עסק לעיבוד שבבים וביקש הלוואה כדי לקנות מכונה חדשה בעלות של 300 אלף יורו. הוא לא הרחיב או פירט, רק התעקש לקבל תשובה לשאלה 'מה הריבית אצלכם'? זו, כמובן, שאלה שאני מכיר משיחות טלפון רבות בכל יום מחדש, ולרוב, מבחינתם של השואלים, בלי תשובה אין בשביל מה להמשיך את השיחה".

"מכונה למימון ריבית"

 

משה דטל הוא מנהל לקוחות  באמפא קפיטל כבר 25 שנה. תאמינו לו: כשהוא אומר שהוא ראה כבר הכל – הוא אכן ראה. חברות שהפתיעו בצמיחתן המטאורית כמו גם עסקים טובים שצנחו כרעם ביום בהיר.

ומה ענית?

"שאנחנו לא מכירים ושכדאי להיפגש'. אבל הוא המשיך: 'זה לא חשוב בעיני. רק הריבית מעניינת אותי'.

שאלתי אותו כמה זמן הוא עובד עם הבנק שלו. '29 שנה', הוא ענה. שאלתי: וכמה הוא מוכן לתת לך?  'מיליון ₪'. ומה אתה צריך ממני? '1.2 מיליון ₪'.

אמרתי לו: 'תראה מה זה: הבנק שלך מכיר אותך 29 שנה ולמרות זאת הסכים לתת לך רק מיליון ₪. אותי אתה מכיר 10 דקות, רוצה ממני יותר ועוד מתעקש על הריבית'".

ובסוף?

"נסגרה איתו עסקה של 80 אחוז מימון, כלומר 1.2 מיליון ₪, כשהוא מממן את 20 האחוזים הנותרים. את ההלוואה הוא מימן באמצעות המכונה שהחזירה את עצמה כבר מהחודש הראשון.

3 חודשים אחר כך הוא בא שוב לבקש הלוואה כדי לקנות עוד מכונה: 'המוכנה עובדת ומממנת את עצמה, לקחתי מכם הלוואה כך שבבנק אני חופשי – בדיוק מה שאני צריך!'.

היום יש לו כבר 7 מכונות. כי בכל שנה מאז הוא עשה אצלנו מימון ציוד על מכונה נוספת. באותה שיחת טלפון ראשונה אלינו המחזור שלו היה 9 מיליון ש"ח. היום הוא עומד על 42 מיליון ₪".

מימון ציוד יד 2

ומה, לעומת זאת, היה קורה בבנק?

"הבנק, ככל הנראה, היה עוצר אותו כבר במכונה השנייה, כי בנקים לא מתמחים במימון עם ציוד כבטוחה – וזה בסדר, זה לא תחום ההתמחות שלהם. העניין הוא שעסקים לא יכולים להתפתח בלי לפזר סיכונים. ולכן עבודה עם חברת אשראי חוץ בנקאית חייבת לבוא במקביל לעבודה עם הבנק".

איך אתם לא חששתם?

"יש לי 25 שנים ניסיון בהערכת ציוד. אין לי ממה לחשוש כי אני מכיר את השוק. כשאנחנו נתקלים במכונה שאנחנו לא יכולים להעריך או בציוד יד שניה – אז אנחנו מערבים שמאות ובוחנים אם לקחת את הסיכון או לא. כמובן שלתמונה הכוללת נכנס גם טיב הלקוח, ואם זה לקוח כמו זה שהוכיח את עצמו – אז מדובר בעסקה טובה לכל הצדדים".

רגע, תחזור על זה: מימון על ציוד יד שניה?

"נכון ואנחנו היחידים שמתעסקים בזה. זה מזכיר לי קבלן עבודות עפר מהצפון שזו הייתה האפשרות היחידה שלו להצמיח את העסק: היו לו 3 משאיות עובדות, כלומר משומשות (ציוד קיים) והוא קיבל פרויקט גדול שעבורו נדרש למשאית חדשה בנוסף למשאיות הישנות. מימנו לו את המשאיות הישנות וגם את המשאית החדשה ועוד נשאר לו עודף".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

לקבלת הצעה למימון ציוד השאר פרטים ונדאג שיחזרו אליך בהקדם!

קרא עוד

נגישות