ניכיון שיקים מסחריים

התחרות בשוק הניכיון צ'קים מסחריים הובילה לכך שרמת הריביות דומה מאוד לריביות הבנקאיות

אין היום כמעט בעלי עסקים שלא משתמשים באפשרות הזו…

לא משנה כל כך איזה מחזור יש לחברה או במה היא עוסקת, כנראה שאת המונח 'ניכיון שיקים' אתם מכירים היטב, ולא מן הנמנע שגם הפעולה עצמה לא זרה לכם.
במיוחד בישראל, הידועה במוסר תשלומים הלא-מי-יודע-מה שלה, מדובר באחת מאפשרויות מימון תזרים המזומנים הנפוצות והנוחות שיש בשוק.

שמוליק דר, מנהל לקוחות באמפא קפיטל, אחראי בין השאר על בחינת הבקשות לניכיון שיקים מצד לקוחות החברה. פגשנו אותו כדי לשמוע איך נראה מאחורי הקלעים של הפעולה הפיננסית הזו, ובעיקר – עד כמה חשוב להשתמש בה ככלי מעולה לתזרים מזומנים חיובי.

ניכיון שיקים ללקוחות בתחום הבניה, התעשיה והייצור

דר: "ניכיון שיקים הוא הקדמת תשלום בגין המחאות עתידיות או בשמם הנפוץ יותר – שיקים דחויים. בפועל, אתה כבעל עסק מקבל תמורת עמה מסוימת כסף מזומן על צ'ק עתידי  (עד 360 יום).
כאשר מתקבלת אצלנו פנייה לניכיון אנחנו מוודאים קודם כל שמדובר בשיק שהתקבלה עבורו תמורה, שהוא לא מקדמה. ואכן לרוב מדובר בתשלום על עבודה שנעשתה בין ספק ללקוח במגוון רחב של תחומים – בניה, תעשייה,  ייצור ועוד".

ניכיון שיקים מסחריים

 

כלומר מדובר בפעולה לגיטימית שגם בבנקים עושים…

"בהחלט. לא רק שגם הבנקים עושים גם כמעט כל בעלי העסקים בוחרים להשתמש באפשרות הזו. אבל חשוב לדעת שבבנקים ההגבלות מחמירות הרבה יותר – מהיבט המוטב והמושך כאחד. השוק החוץ בנקאי, לעומת זאת, מפותח מאד ופועלות בו חברות אשראי חוץ בנקאיות שיש להן רישיון של משרד האוצר לניכיון שיקים. אלה חברות בורסאיות בחלקן, הקשורות לגופים מוסדיים גדולים והתחרות הרבה בשוק הובילה לכך שרמת הריביות דומה מאוד לריביות הבנקאיות, אך הגמישות וגודל המסגרות רבות הרבה יותר.

"חברות חוץ בנקאיות יודעות היום לתת מעטפת מצוינת המשלימה את הבנק – גם של ניכיון שיקים, כאמור, אבל גם של הלוואות סולו, הלוואות צמ"ה, הלוואות למימון נדל"ן ועוד. כשגמישות ומהירות תגובה הן שם המשחק אין ספק מהם היתרונות של העולם החוץ בנקאי".

שותפים להחלטות העסקיות של הלקוחות שלנו

אמפא קפיטל הוקמה כחטיבת המימון החוץ בנקאי של הבנק לפיתוח התעשייה, תוך התמחות בתחום מימון הציוד לתעשיות. עם הזמן ובעיקר עם הגידול המשמעותי במצבת הלקוחות, הורחבה הפעילות לתחומים משיקים נוספים כך שלמימון ציוד וצמ"ה, הצטרפו גם הלוואות חוץ בנקאיות לעסקים, ניכיון שיקים מסחריים ומימון נדל"ן.

דר: "הקשר שלנו עם הלקוחות הוא קבוע וממושך, וכמעט אף פעם לא נגמר בעסקה אחת. אנחנו ממש הופכים להיות גוף מממן שהוא שותף לדרך לשנים ארוכות".

לקוחות משתפים אתכם בהתנהלות העסקית שלהם?

"ברור. שווה להם לשתף אותנו כי אנחנו נעמוד לצידם ואפילו נגדיל מסגרות למהלכים עסקיים רבים – גם כאלה שהם לא חשבו עליהם.
"והנה דוגמה מאתמול: לקוח שמנכה שיקים באמפא קפיטל שיקים כבר שנים התקשר לדר כדי לספר לו על דירה שקנה לאחרונה במבואות חיפה. הדירה, הוא אמר, עלתה 1.8 מיליון ₪, כאשר 800 אלף ₪ היו לו אבל חסרו מיליון ₪ כדי להשלים את העסקה. מיליון שהבנק סירב לתת לו".

ואצלכם, לעומת זאת?

"תוך זמן קצר מאד הוא קיבל מאתנו את הסכום שנדרש לו (כנגד הבטוחה) ובמקביל הגדלתי לו את מסגרת הניכיון.

בשורה התחתונה אפשר לסכם זאת כך: באקלים העסקי של היום חברת אשראי חוץ בנקאי יציבה וטובה, שיש לך בה מישהו שמכיר אותך ושאתה סומך עליו – זהו אחד המפתחות החשובים ביותר של כל איש עסקים".

לקבלת אישור מהיר לניכיון שיק השאר פרטיך כאן

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

קרא עוד

נגישות