3 השגיאות הכי נפוצות שבעלי עסקים עושים – ואיך להימנע מהן

views
4

מנהלי הלקוחות של אמפא קפיטל מסכמים את הטעויות הנפוצות של בעלי עסקים. לגזור ולשמור.

1. לבחור בבנק כגורם היחידי ממנו מבקשים ולוקחים הון להשקעה במכונות וצמ"ה (או בכלל)

זוהי טעות נפוצה שעסקים רבים עושים: להפוך את הבנק לגורם הבלעדי עליו סומכים כשצריך הון להשקעה, או במילים פשוטות: הלוואה.

מדוע זו טעות? מכיוון שזה חוסם את העסק מלהתקדם. בנקים לא מתמחים בכלי צמ”ה או במיכון תעשייתי. המימון שמקבלים עסקים במקרים כאלה הוא שרירותי ומתקזז ממסגרת האשראי של העסק. התוצאה היא אומנם קבלת מימון מצד אחד – אולם מדובר בהקטנה משמעותית של המסגרת מצד שני.

מה כן? לפזר את ההלוואות בין הבנקים ובין גופים חוץ בנקאיים, עם עדיפות לכאלה שמבינים במכונות ובצמ”ה. אלה יוכלו להעריך נכון את הציוד ולתת בהתאמה אחוזי מימון גבוהים יותר מצד אחד, ולהשאיר את מסגרת האשראי בבנק פנויה מצד שני. WIN WIN

2. לקחת הלוואה מגוף זה או אחר ולהתייחס רק לרבית בלי להתייחס למשתנים אחרים כגון אחוז המימון והתקופה

גם במקרה זה מדובר בטעות נפוצה: לבחור בגוף המממן על פי גובה הריבית.

מדוע זו טעות? מכיוון שלטווח הארוך זה לא משמעותי מאד אם תשלם החזר של 200 ₪ או של 205 ₪. כאשר מדובר בליסינג למימון ציוד אז בכלל: ההבדל בא לידי ביטוי בחצי שעה של עבודת המכונה ויש גם את הטבות המס המקזזות את ההפרש.

במילים אחרות: נכון, שירות חוץ בנקאי יקר יותר, אבל רוב הסיכויים שזו האלטרנטיבה הנכונה לעסק מאחר והוא מתאים את המימון לצרכיו.

מה כן? בואו לפגישה. דברו, התייעצו ותנו לאנשים שמבינים בזה להציע לכם את הפתרון המתאים ביותר. עשו טובה לעצמכם ואל תסתפקו בלשאול ‘מה הריבית’ – זה לא הדבר היחיד שחשוב. ייעוץ יצירתי חשוב בהרבה. היחס האישי, הקשר עם הלקוח, ההיכרות – אלה הרכיבים שבסופו של דבר יובילו לכך שה”ברז” לא ייסגר שרירותית.

חברות אשראי חוץ בנקאי יודעות עוד דבר: ברוב הגדול של המקרים למכור את הציוד של לקוח שנקלע לקשיים זו שגיאה. הציוד יימכר במחיר נמוך ולא יכסה את החוב. עדיף לאין שיעור לנסות לעזור ללקוח להבריא את העסק ובמקרה הגרוע למכור את הציוד בעצמו.

לגוף חוץ בנקאי יש את היכולת ללכת לקראת הלקוח בפריסת ההלוואה ולאפשר לו  חזרה למסלול של התאוששות וצמיחה להבדיל מבנק שיש עליו רגולציה כבדה שמקשה עליו להיות “גמיש ויצירתי”.

3. "לי זה לא יקרה, אני חזק בבנק, מכירים אותי"

אנשי עסקים מנוסים וותיקים מצאו את עצמם עם קרקע שנשמטת מתחת לרגליהם בגלל האמירה שלעיל.

מדוע זו טעות? כי מספיק שיש תזוזת כוח אדם קלה בבנק – וכבר לא מכירים אתכם. מה גם שהיום, בניגוד לעבר, למנהלי בנק אין את אותה סמכות בקבלת החלטות כך שם ההיכרות לא תעזור ממש.

מה כן? חברות אשראי חוץ בנקאי, לעומת זאת, מחזיקות במדיניות שונה. אמנם לכל חברה יש את המדיניות שלה, את אופי ההתנהלות שלה ואין חברה אחת זהה לאחרת, ואולם המשותף לכולן הוא הצורך האמיתי לשמור על הלקוחות פעילים ומרוויחים.

במילים אחרות: חברות אשראי חוץ בנקאי יעשו יותר על מנת להגן על לקוחותיהם מפני אותה קרקע נשמטת.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

לקבלת ייעוץ עסקי בנושא אשראי חוץ בנקאי השאר פרטים ונדאג שיחזרו אליך בהקדם

קרא עוד